Vuosikertomus 2018

Tervetuloa lukemaan Altian vuosikertomusta 2018. Vuosikertomus sisältää liiketoimintakatsauksen, hallituksen toimintakertomuksen ja selvityksen muista kuin taloudellisista tiedoista, tilinpäätöksen, hallinnoinnin selvitykset sekä yritysvastuuosion.

left
Altia's CEO Pekka Tennilä
Toimitusjohtajan katsaus

Toimitusjohtaja Pekka Tennilä: ”Vuosi 2018 oli tärkeä vuosi Altialle. Listautuminen Helsingin pörssiin maaliskuussa oli meille merkittävä virstanpylväs. Vuoden lopussa Altialla oli lähes 18 000 uutta osakkeenomistajaa.

Pitkäaikainen vastuullisuustyömme Koskenkorvan tislaamolla sai marraskuussa maailmanlaajuista tunnustusta, kun voitimme vuoden 2018 Green Company of the Year -palkinnon arvostetussa Drinks Business Green Awards -kilpailussa. Koskenkorvan tislaamomme on kiertotalouden edelläkävijä, jossa on tehty pitkäjänteistä ympäristötyötä vuosien ajan. Vastuullisuus on liiketoimintaamme ja koko juoma-alaa yhä vahvemmin ohjaava pitkäaikainen trendi.

Pohjoismaisten avainbrändiemme, kuten Koskenkorva Vodkan ja Larsen Cognacin, myynti jatkui hyvällä tasolla etenkin viennin kasvun ansiosta. Lisäksi päivittäistavarakaupan avaaminen Suomessa ja omien Blossa- ja Chill Out -viinibrändiemme myynti kehittyivät suotuisasti."